[flower+blog+header.jpg] />

http://businessinsurance.Blogspot.Com

Subscribe via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

HERBA UNTUK RAMBUT

Herba dan Pemulihan Herba Bagi rambut yang sihat

Herba yang digunakan untuk rambut yang sihat sejak zaman purba. Aloe, Catmint, Sage, Rosemary, ekor kuda, nettles, pasli, Arnica, Birch beberapa herba yang paling biasa digunakan untuk rambut yang sihat. Sehingga ke tarikh, anda mesti cuba sekurang-kurangnya beratus-ratus dingin, syampu atau serum untuk rambut melenting yang berkilau. Pernahkah anda terfikir untuk menggunakan herba untuk merawat rambut anda kusam dan rosak? Ya .. Tetapi jahil tentang herba faedah yang berbeza akan memberi!
Berikut adalah beberapa herba dan faedah yang anda akan nikmati dari mereka.

   
Salim: Ini herba mengambil peduli semua keperluan rambut. Ia bermanfaat dalam merawat rambut berminyak, kelemumur dan lain-lain jangkitan kulit kepala. Ia menyelesaikan masalah keguguran rambut anda dan juga mengembalikan warna rambut.
    
Rosmah: Ia bertindak sebagai khasiat kepada kulit kepala yang tidak stabil dan kering anda. Ia adalah herba terbaik untuk mengubati kelemumur anda. Ia malah turun lambat uban dan kematangan rambut anda.
    Salmah
: Ia bermanfaat dalam mengawal kadar kejatuhan rambut anda. Ia juga meningkatkan pertumbuhan folikel rambut baru serta kesihatan rambut anda.
   Badrul
: Ia mengurangkan keguguran rambut dan menggalakkan pertumbuhan rambut anda.
   Ela
rama-rama: Ia merupakan satu bahan penting dalam perubatan kuno Thai herba yang digunakan untuk merawat keguguran rambut. Ia juga digunakan untuk merawat pramatang uban rambut.
   
Lingam India: Ia amat bermanfaat dalam mengembalikan tahap keasidan normal rambut anda.
Resipi herba untuk rambut yang sihat:

    
Rebus sekurang-kurangnya 4 sudu besar thyme kering selama 15-10 minit dengan 2 cawan air. Sejuk dan terikan, kemudian mengurut kulit kepala anda dengan penyelesaian ini dan biarkan selama sekurang-kurangnya 1 jam. Bilas rambut anda dengan air suam.
    
Pukul dua kuning telur dengan ½ cawan air, kemudian mengurut kulit kepala anda sekurang-kurangnya 10 minit dengan campuran ini. Setelah meninggalkan untuk beberapa minit bilas rambut anda dengan air suam. Untuk hasil yang terbaik selepas bilas dengan air bersih, bilas rambut anda dengan larutan cuka sider epal (2 sudu besar) dan air.
    
Anda juga boleh menggunakan losyen madu sebagai pelembap kulit kepala. Untuk menyediakan losyen madu campuran 3 sudu teh madu dengan 1 / 8 gelen air. Losyen ini akan tambah bersinar tambahan kepada rambut membosankan anda.
Faedah penjagaan rambut herba:

    
Herba maksimum membantu dalam membuang dan membersihkan toksin dan bahan buangan daripada kulit kepala anda.
    
Menggunakan produk herba atau semulajadi menjamin anda akan tiada kesan sampingan.
    
Mereka meningkatkan kekuatan rambut anda dan menambah lapisan perlindungan kepada aci rambut anda.
    
Terutamanya melindungi rambut anda sihat daripada pencemaran dan daripada kerosakan yang lebih teruk.




No comments:

Post a Comment